Τεχνικά

Αισθητήρες εξωτερικής θερμοκρασίας και διακόπτες πίεσης

Εκτύπωση σελίδας

Κάθε αμάξι έχει μια ευαίσθητη αντίσταση η οποία διαβάζει τη μέσα και  έξω θερμοκρασία με πολύ μεγάλη ακρίβεια. Αυτές λοιπόν οι αντιστάσεις που της αποκαλούμε θερμίστορ, αποστέλλουν τις μετρήσεις θερμοκρασίας στη μονάδα ECU σε πραγματικό χρόνο οι οποίες μετέπειτα θα χρησιμοποιηθούν στο σύστημα θέρμανσης/ψύξης του εκάστοτε οχήματος.

Το σύστημα κλιματισμού διασφαλίζει έτσι από μόνο του την απαιτούμενη ποσότητα ψύξης η οποία επιτυγχάνεται από το σύστημα.

Υπάρχουν διαθέσιμοι δύο τύποι αισθητήρων. Οι NTS αισθητήρες οι οποίοι χρησιμοποιούν συντελεστή αρνητικής θερμοκρασίας έτσι ώστε η αντίσταση να μειώνεται όσο η θερμοκρασία ανεβαίνει, και οι αισθητήρες PTC, οι οποίοι χρησιμοποιούν συντελεστή θετικής θερμοκρασίας.

Οι μετρήσεις από τους δύο αυτούς αισθητήρες χρησιμοποιούνται για τη σωστή λειτουργία του συστήματος κλιματισμού μιας και προσφέρουν μεγάλη ακρίβεια και ομαλή λειτουργία η οποία σχετίζεται με την απαιτούμενη ενέργεια που χρειάζεται για την επίτευξη της κατάλληλης θερμοκρασίας. Έτσι με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η μειωμένη κατανάλωση ενέργειας και η αύξηση της αποδοτικότητας.

Οποιαδήποτε δυσλειτουργία θα οδηγήσει πρακτικά σε βλάβη του συστήματος διότι λανθασμένη λειτουργία ή μέτρηση είτε αδυναμία μεταφοράς της πληροφορίας στη μονάδα ελέγχου θα έχει ως αποτέλεσμα την ανάγνωση της τελευταίας εξωτερικής θερμοκρασίας η οποία έχει αποθηκευτεί στη μνήμη του συστήματος, προκαλώντας έτσι βλάβη στο όχημα και κατά συνέπεια αρνητικές επιπτώσεις στον οδηγό και τους συνεπιβάτες.

Πιο συγκεκριμένα, οι αισθητήρες εξωτερικής θερμοκρασίας βρίσκουν εφαρμογή σε οχήματα τα οποία είναι εφοδιασμένα με αυτόματο σύστημα κλιματισμού. Τους συναντάμε κυρίως κάτω από το δεξιό καθρέπτη του οχήματος και συνδέονται μέσω των υποσυστημάτων της πόρτας στη CANBUS. Οποιαδήποτε βλάβη στον αισθητήρα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα, καθώς μπορεί να προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα στο σύστημα κλιματισμού. Ως βλάβη μπορεί να θεωρηθεί και η μη σωστή επαφή η οποία μπορεί να αντιμετωπιστεί αντικαθιστώντας είτε τον αισθητήρα είτε ολόκληρη τη βάση του καθρέπτη.

Διακόπτες Πίεσης

Η KRIOS AC αντιλαμβανόμενη τις ανάγκες της αγοράς  αυξάνει συνεχώς το κατάλογο της με νέους κωδικούς καθώς και έχει παρουσιάσει τα δικά της προιόντα τα οποία βρίσκουν εφαρμογή κυρίως σε εξαρτήματα που παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση.

Εκτός από τους αισθητήρες, άλλη μια σημαντική κατηγορία του συστήματος ψύξης/θέρμανσης είναι οι διακόπτες πίεσης, που ουσιαστικά είναι ηλεκτρομηχανικές συσκευές οι οποίες προλαμβάνουν σοβαρές βλάβες στο σύστημα.

Επίσης είναι γνωστοί ως διακόπτες πίεσης κυκλώματος A/C και προστατεύουν το σύστημα κλιματισμού από τις υψηλές πιέσεις.

Πιο συγκεκριμένα, αν διαπιστώσει χαμηλή πίεση (2 ή 3 bar) ή πολύ υψηλή πίεση (27 έως 32 bar) τότε ενεργοποιεί ή απενεργοποιεί το κομπρέσσορα. ΄Άλλη μια βασική λειτουργία του διακόπτη πίεσης είναι η σωστή διανομή της πίεσης μαζί με τη βοήθεια του βεντιλατέρ, το οποίο ενεργοποιείται όταν η πίεση φτάσει στα 16 bar και απενεργοποιείται όταν φτάσει τη κανονική πίεση δηλαδή τα κάτω από τα 12 bar. Αυτό γίνεται διότι οι διακόπτες βρίσκονται στη πλευρά του κυκλώματος που δέχεται την υψηλή πίεση μεταξύ του ψυκτήρα και της βαλβίδας διαστολής, και είναι συνδεδεμένοι είτε με τη μονάδα ECU είτε με τη μονάδα του συστήματος ψύξης/θέρμανσης.

Μαζί με τους διακόπτες υψηλής και χαμηλής πίεσης, υπάρχουν και δυαδικοί, τριαδικοί ή ακόμα και τετραδικοί διακόπτες πίεσης οι οποίοι χωρίζονται ανάλογα με τον τύπο και τη ρύθμιση που προσφέρουν. Είναι κατασκευασμένοι με δύο, τρεις ή και τέσσερις επαφές και έχουν αυτοματοποιημένους μηχανισμούς λειτουργίας και οι οποίοι λειτουργούν ανάλογα με τη πίεση που δέχονται.

Τέλος υπάρχουν και οι διακόπτες γραμμικής πίεσης οι οποίοι σε αντίθεση με τους άλλους δύο παρέχουν συνεχή παρακολούθηση και ρύθμιση.

–  Μετάφραση πληροφοριών από το περιοδικό ‘Overview’, τεύχος 3, που εκδίδει η Meat&Doria Srl. 

Βρείτε την γκάμα αισθητήρων θερμοκρασίας AC και διακοπτών πίεσης στην KRIOS AC.

Χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες; Επικοινωνήστε μαζί μας

Επιστροφή στη κορυφή της σελίδας